Kde jsem: Chaty a chalupy   Katalog 2024   Záchlumí   Tipy na výlet

Tipy na výlet v Záchlumí a okolí

Obec Záchlumí, k níž náleží místní části Bohousová a Litice nad Orlicí, se rozkládá v hlubokém údolí Divoké Orlice západně od Žamberka. Jednotlivé části vsi odděluje řeka Divoká Orlice. Trvalé bydliště má v obci 725 obyvatel. Více informací o obci na MÍSTOPISY.cz. Také zde najdete přehledně atrakce a tipy na výlety Záchlumí - Orlické hory.
Vyberte si, co Vás v okolí Záchlumí zajímá:

Záchlumí - kam na výlet?

Turistické cíle v okolí:
Anenský vrch Suchý vrch

Tipy z turistika.cz:

Turistické rozcestí Bohousová, žst.

Turistické rozcestí Bohousová, žst.Turistický rozcestník potkáme přímo u železniční zastávky Bohousová. Procházejí tudy tyto turisticky značené trasy: zelená SZ směrem - Záchlumí, Rybná nad Zdobnicí, rozcestí Nad Rybnou, Me více informací...

Rybná nad Zdobnicí - kaplička sv. Anny

Rybná nad Zdobnicí - kaplička sv. AnnyKapličku najdeme vlevo u silnice k Záchlumí. Postavena byla roku 1862. Později byla několikrát opravována, první oprava se datuje do r. 1895 a byla financována Josefem více informací...

Turistický rozcestník Rybná nad Zdobnicí

Turistický rozcestník Rybná nad Zdobnicí - tip na výletTuristický rozcestník potkáme v jižní části obce. Prochází tudy tato turisticky značená trasa: zelená J směrem - Záchlumí, Bohousová - žel. zastávka zelená SZ směrem - rozcestí více informací...

Rybná nad Zdobnicí

Rybná nad ZdobnicíVesnice Rybná Nad Zdobnicí se nachází východně od města Vamberk na zelené tur. značce. Rybnou vede hlavní silnice do Rychnova nad Kněžnou. více informací...

turistické rozcestí - Rybná nad Zdobnicí, kostel

turistické rozcestí - Rybná nad Zdobnicí, kostel - tip na výletTuristický směrník ukazuje turistům cestu od zastávky autobusu u kostela v Rybné nad Zdobnicí k hlavnímu rozcestníku, který se nachází uprostřed obce. Zde je již značen směr po více informací...

Rybná nad Zdobnicí - kostel sv. Jakuba

Rybná nad Zdobnicí - kostel sv. JakubaRybná Nad Zdobnicí - kostel v Rybné je doložen již ve 14.stol., tehdy dřevěný kostel, stál v místech, kde je dnes státní silnice č. 11, mezi více informací...

Litice nad Orlicí - Žampach - Letohrad

Litice nad Orlicí - Žampach - LetohradDo Litic nad Orlicí se jezdí hlavně kvůli zdejší zřícenině hradu, přičemž se výlet často spojuje s procházkou podél Divoké orlice do nedalekého Potštejna, kde je více informací...

Turistické rozcestí Litice-nádraží

Turistické rozcestí Litice-nádražíNachází se vedle nádražní budovy. Prochází tudy červeně značená turistická cesta a začínají  tři další a to modrá, zelená a žlutá. Červená značka vede jedním směrem více informací...

Litice - Potštejn přes Chlum

Litice - Potštejn přes Chlum - tip na výletZ Litic do Potštejna se většinou turisté vydávají romantickou trasou podél Divoké Orlice. Mezi Liticemi, Potštejnem, Vamberkem a Rybnou nad Zdobnicí se ale rozprostírá lesnatý Chlum, více informací...

Hrad Litice

Hrad LiticeObec Litice nad Orlicí.pěšky nebo na kole.Vlakem ze Žamberku do Bohousové,dále po silnici do vesnice Litice nad Orlicí,dále pak po červené Na hrad Litice. Vzhledem k nečekané více informací...

Turistické rozcestí Litice-most

Turistické rozcestí Litice-mostRozcestí se nachází na křižovatce poblíž mostu přes řeku Divokou Orlici v areálu lomu. Prochází tudy červeně značená turistická cesta a další dvě a to zelená více informací...

Litice nad Orlicí

Litice nad Orlicí - tip na výletVesnice Litice nad Orlicí se nachází východně od města Vamberk. Vesnicí vede zelená, žlutá a červená tur. značka, protéká zde řeka Divoká Orlice. Nad vesnicí se více informací...

Litice

LiticeHrad Litice stojí na mohutném skalnatém Návrší, které ze tří stran obtéká Divoká Orlice. Hrad se nachází v Pardubickém kraji. Návštěvníci mohou hrad navštívit v měs&ia více informací...

Hrad Litice

Hrad Litice - tip na výletNa konci 13. století byl vystavěn rodem Drslaviců na strmé skále, kterou ze tří stran obtéká Divoká Orlice, hrad Litice.Nedlouho po svém vzniku, se stává královským více informací...

„Myší díra" v Liticích nad Orlicí

„Myší díra" v Liticích nad OrlicíLitice nad Orlicí jsou malou vsí, jež je součástí obce Záchlumí. Litice leží v Žamberecké pahorkatině, součásti Podorlické pahorkatiny. Litice nad Orlicí jsou spojovány se známou polozř&iac více informací...

Hrad Litice nad Orlicí

Hrad Litice nad OrlicíHrad Litice nad Orlicí se nachází ve stejnojmenné obci v podhůří Orlických hor, asi 8 km západně od Žamberka. V obci je neplacené malé parkoviště, více informací...

Rozcestí u Rybné

Rozcestí u RybnéRozcestí zelené a žluté tur. značky u vesnice Rybná nad Zdobnicí. více informací...

Liščí doly

Liščí doly - tip na výletRozcestí zelené a žluté tur. značky se nachází severně od Potštejnu v Orlických horách. více informací...

U Merklovic

U MerklovicRozcestí zelené a červené tur. značky se nachází jihovýchodně od města Vamberk v orlických horách. Nedaleko se vyskytuje vesnice Merklovice. více informací...

Vodopád Kamarád nad Divokou Orlicí u Sopotnice

Vodopád Kamarád nad Divokou Orlicí u SopotniceDle mého názoru jeden z nejhezčích českých vodopádů tak trochu připomíná zmenšeninu některých vodopádů ve Skandinávii. Nachází se na bezejmenném potoce, který tvoří levostranný př&i více informací...

Turistické rozcestí Rybná nad Zdobnicí, bývalý H

Turistické rozcestí Rybná nad Zdobnicí, bývalý Holendův mlýnToto turistické rozcestí potkáme v osadě Pekelec, součásti Rybné nad Zdobnicí. Vedou tudy tyto TZ: modrá S směrem - Slatina nad Zdobnicí, Pěčín, Julinčino údolí, Říčky více informací...

Studánka Panny Marie Bolestné

Studánka Panny Marie BolestnéStudánku najdeme v lese při červeně značené cestě z Potštejna na Liščí doly. Studánka je pod patronací obce Záměl, jejíž mládež ji každoročně na 1. máje více informací...

Studánka U sv. Prokopa

Studánka U sv. ProkopaStudánka leží vedle červeně značené cesty z Potštejna k chatě Na Vyhlídce. Okolí studánky je hezky upravené, starají se o ni vamberečtí turisté. Nedaleko od studánky více informací...

Turistické rozcestí U sv. Prokopa

Turistické rozcestí U sv. ProkopaSměrníky rozcestí u sochy sv. Prokopa ukazují cíle červeně značené trasy z Potštejna k chatě Na Vyhlídce a dále do Pekla, Javornice, Přímu a na rozcestí více informací...

Socha sv. Prokopa

Socha sv. ProkopaTato barokní socha se nachází v lese nedaleko chaty Na Vyhlídce nad Vamberkem. Pochází z vamberecké dílny Mielnických,kde byla zhotovena v roce 1807. Kolem sochy prochází více informací...

Turistické rozcestí Merklovská alej

Turistické rozcestí Merklovská alejRozcestí se nachází v lesích mezi Vamberkem, Rybnou nad Zdobnicí, Potštejnem a Liticemi. Prochází tudy zelená značka z Bohousové přes Rybnou nad Zdobnicí k chatě Na více informací...

Turistický rozcestník Rybná nad Zdobnicí, žst.

Turistický rozcestník Rybná nad Zdobnicí, žst.Turistický rozcestník je umístěn nad železniční zastávkou Rybná nad Zdobnicí na hlavní cestě. Prochází tudy tato turisticky značená trasa: žlutá S směrem - Hradisko, Jahodov, Nad Betlémem, více informací...

Pekelec - Jahodov - Vamberk

Pekelec - Jahodov - VamberkPodhůřím Orlických hor se dá příjemně šmajdat i v zimě, pokud zrovna není sněhu po kolena. Jednou z takových hodně pohodlných procházek je i tato trasa. více informací...

Na Vyhlídce

Na VyhlídceRozcestí červené a zelené tur. značky se nachází u chaty Na Vyhlídce nedaleko města Vamberk v Orlických horách. více informací...

Slatina nad Zdobnicí

Slatina nad ZdobnicíVesnice Slatina nad Zdobnicí se nalézá jihovýchodně od Rychnova nad Kněžnou na modré tur. značce. Vede zde železnice z Rokytnice v Orlických horách a hlavní silnice. více informací...

Studánka Pod Hradiskem

Studánka Pod HradiskemLesní studánka s výbornou pitnou vodou leží v lesích nad řekou Zdobnicí, ve stráni pod Hradiskem. Ke studánce vede pěšinka ze žlutě značené cesty od železniční zastávky Rybná více informací...

Turistické rozcestí Pod Hradiskem

Turistické rozcestí Pod HradiskemTuristické rozcestí potkáme v lese na křižovatce dvou lesních cest. Procházejí tudy tyto turisticky značené trasy: červená SV směrem - Betlém, Javornice, Přím, Zadní Ochoz, Nad více informací...

Chata Na Vyhlídce

Chata Na VyhlídceChata Na Vyhlídce se nalézá cca 3km východně po žluté tur. značce od města Vamberk v Orlických horách. Lokalitou vede kromě žluté, také zelená a červená více informací...

Potštejn - Choceň přes Modlivý důl a Hemže

Potštejn - Choceň přes Modlivý důl a HemžeTrasa není okružní, proto ji začínám i končím na vlakových nádražích. Cestou se můžete zastavit na hradu Potštejn (viz https://www.turistika.cz/mista/hrad-potstejn), projdete Modlivý důl (viz https://www.turistika.cz/mista/modlivy více informací...

Nově značená trasa Potštejn - Homole - Polom

Nově značená trasa Potštejn - Homole - PolomNa Potštejnsku došlo v roce 2010 k několika změnám značení turistických tras. Tyto změny prozatím na dostupných mapách nenajdete. Některé nejsou až tak důležité, jako třeba změna barvy více informací...

Potštejn - Kostelec nad Orlicí po červené přes V

Potštejn - Kostelec nad Orlicí po červené přes VrbiciNenáročná procházková trasa s mnoha výhledy na jedno odpoledne. Trasu jsme absolvovali tak, že jsme odstavili auto u železniční zastávky Kostelec nad Orlicí, město, vlakem přejeli více informací...

Turistické rozcestí Potštejn, žst.

Turistické rozcestí Potštejn, žst.Turistické rozcestí leží před nádražím v Potštejně. Vycházejí od něho tyto trasy: modrá JV směrem - hrad Potštejn, rozcestí Pod Lipami u Divoké Orlice, most přes Divokou Orlici více informací...

Turistické rozcestí Slatina nad Zdobnicí

Turistické rozcestí Slatina nad ZdobnicíSměrníky tohoto rozcestí na návsi Slatiny nad Zdobnicí ukazují průběh modře značené cesty: směrem SV - Pěčín, Julinčino údolí, Říčky v Orl. h., Anenský vrch směrem Z - více informací...

Helvíkovice - kaple sv. Antonína

Helvíkovice - kaple sv. AntonínaHelvíkovice - obec založená zřejmě v první polovině 14. století na staré cestě z Kladska do Čech. První písemní zmínka datuje obec do r. 1365, kdy více informací...

Turistické rozcestí Potštejn, odbočka k hradu

Turistické rozcestí Potštejn, odbočka k hraduRozcestí leží přímo na silnici č. 14 Ústí nad Orlicí - Vamberk. Procházejí tudy dvě značené trasy: červená V směrem - Brná, Litice nad Orlicí, Česká více informací...

Tipy z mistopisy.cz:

Hrad Litice

V hlubokém údolí Divoké Orlice, západně od Žamberka ční na vrcholu mohutného skalnatého návrší hrad Litice. Hrad Litice byl založen někdy koncem 13. století více informací...

Tyršova rozhledna

Tyršova rozhledna byla v roce 1932 postavena na vrchu Rozálka (470 m) nedaleko od Žamberka západním směrem. více informací...

Arboretum Žampach

Arboretum Žampach je součástí zámeckých parků na Žampachu, které jsou státem chráněnou kulturní památkou. Arboretum Žampach je nedílnou součástí Domova pod hradem Žampach, příspěvkové organizace Pardubického kraje. více informací...

Zámek Doudleby nad Orlicí

Renesanční zámek Doudleby nad Orlicí se nachází ve stejnojmenné obci ve východních Čechách. Zámek dal v roce 1588 postavit Mikuláš Starší z Bubna. více informací...

Rozhledna Vrbice

Rozhledna Vrbice byla v roce 2006 otevřena na vršku Kastel (445 m) nedaleko obce Vrbice, zhruba 4 km od Kostelce nad Orlicí. Dřevěná věž se železným točitým schodištěm a zábradlím je vysoká 29 m více informací...

Kam si můžete zajet na nejbližší golf? (řazeno podle vzdálenosti)
Golf Club Ústí nad Orlicí Golf klub Osyčina

Záchlumí - přejít zpět na:

:: chaty a chalupy s bazénem :: dovolená léto v ČR :: chaty a chalupy u vody :: na horách :: ubytování u sjezdovky :: vánoční pobyty :: Silvestr 2024 :: chaty a chalupy přímo od majitele :: jarní prázdniny 2025 :: rezervační systém ubytování :: ochrana osobních údajů
Můj výběr objektů

Do 'Mého výběru' lze přidávat objekty, které Vás zaujmou. Tlačítko 'přidat do výběru', je přístupné pouze na prezentacích objektů. Objekty ve výběru zůstanou i po odchodu z katalogu až do příštího návratu.