Kde jsem: Chaty a chalupy   Katalog 2024   Malá Skrovnice   Tipy na výlet

Tipy na výlet v Malé Skrovnici a okolí

Velká Skrovnice je malá vesnička ležící v mírném údolí téměř na hranici okresů Ústí nad Orlicí a Rychnov nad Kněžnou. Od města Ústí nad Orlicí je vzdálena asi 10 km. Obec je tvořena místními částmi Velká a Malá Skrovnice. Trvalé bydliště má v obci 287 obyvatel. Více informací o obci na MÍSTOPISY.cz. Také zde najdete přehledně atrakce a tipy na výlety Malá Skrovnice - .
Vyberte si, co Vás v okolí Malé Skrovnice zajímá:

Malá Skrovnice - kam na výlet?

Tipy z turistika.cz:

Turistické rozcestí Hájek

Turistické rozcestí HájekTuristické rozcestí Hájek leží na křižovatce cest u rybníka naproti zámečku Hájek. Procházejí tudy dvě značené trasy: zelená SV směrem - Polom, Modlivý důl, Vochtánka, Potštejn centrum, více informací...

Hájek

HájekOsada Hájek se nachází jižně od města Potštejn na zelené a žluté tur. značce. Lokalitou protéká Hájecký potok. více informací...

Hájek - tip na výletBarokní Lovecký zámeček se nachází v osadě Hájek na Rychnovsku v Královéhradeckém kraji. Zámeček je patrová obdélníková budova s mansardovou střechou. Historie Ve 2. polovině 18. více informací...

Sudslava

Obec Sudslava leží v okrese Ústí nad Orlicí, na pomezí kraje Pardubického a Královéhradeckého, mezi městy Vamberk, Ústí nad Orlicí, Brandýs nad Orlicí a Choceň, přičemž obcí více informací...

Areál bývalé pozdně barokní fary v obci Sudslava

Areál bývalé pozdně barokní fary v obci Sudslava - tip na výletAreál bývalé pozdně barokní fary v obci Sudslava, okr. Ústí nad Orlicí Pozdně barokní farní budova byla postavena v roce 1692 se dvěma nadzemními podlažími. Farní budova více informací...

Sudslava - kostel Proměnění Páně

Sudslavský (dříve farní) kostel Proměnění Páně je doložen již k roku 1350. Poté byl obnoven v roce 1664 a v dnešní podobě pak vybudován za působení děkana Antonína Kučery více informací...

Pomník z roku 1888 v lese u obce Polom

Pomník z roku 1888 v lese u obce PolomRakouskouherský pomník se šlechtickou korunkou a datem 28.8.1888, podle něj se okolí nazývá Pod Amosem více informací...

Turistické rozcestí Sudslava

Turistické rozcestí SudslavaTuristické rozcestí leží na křižovatce silnic v obci Sudslava. Směrníky ukazují průběh žlutě značené turistické trasy z Chocně, Hemží, Sudličkovy Lhoty a Sudslavy do Hájku k více informací...

Socha Panny Marie, Polom

Socha Panny Marie, Polom - tip na výletSocha Panny Marie na vysokém sloupu stojí na okraji obce Polom u silnice ze Sudslavy do Prorub a Potštejna. Na přední straně podstavce je nápis: "Ejhle více informací...

Kaple sv. Jana a Pavla mučedníků, Polom

Kaple sv. Jana a Pavla mučedníků, PolomKapli najdeme na okraji obce Polom. Je zasvěcena mučedníkům Janu a Pavlovi, patronům počasí. Postavena byla v roce 1756. V letech 1846 a poté 1933 - více informací...

Komín bývalé cihelny

Komín bývalé cihelnyPůjdete-li po silnici z Potštejna do Lhot u Potštejna, zaujme vás v těsné blízkosti Malé Lhoty nápadný komín. Je osmihranný, cihlový, vysoký 18 metrů. Je součástí více informací...

Turistický rozcestník Malá Lhota

Turistický rozcestník Malá Lhota - tip na výletSměrníky označují směr modře značené turistické trasy Pod Velešovem - Lhoty u Potštejna - Homole - Polom. Tato trasa je popsaná na https://www.turistika.cz/trasy/nove-znacena-trasa-potstejn-homole-polom. více informací...

Pomník obětem 1. světové války, Malá Lhota

Pomník obětem 1. světové války, Malá LhotaPomník stojí na oploceném soukromém pozemku v severní části obce Malá Lhota (jedna z částí obce Lhoty u Potštejna). V horní části pomníku je do kamene vytesán více informací...

Kříž v Malé Lhotě

Kříž v Malé Lhotě - tip na výletKříž stojí nedaleko návsi Malé Lhoty (jedna z částí obce Lhoty u Potštejna) za plotem na soukromém pozemku. Pochází z přelomu 18. a 19. století. Na jeho podstavci více informací...

Modlivý důl, Potštejn

Modlivý důl, PotštejnPřírodní rezervace Modlivý důl se nachází jižně od Potštejna, v krásném prostředí původních bukových lesů. Jedná se o rezervaci o velikosti zhruba 6,5 hektaru, umístěnou v více informací...

Brandýs nad Orlicí - studánka u bývalých Salabov

Brandýs nad Orlicí - studánka u bývalých Salabových lázníNachází se severně od města v hlubokém údolí Loukotnického potoka. Původně byla součástí Salabových lázní, po kterých zde do dnešních dnů zůstala pouze volná plocha u více informací...

Kaplička se zvonicí v Nasavrkách

Kaplička se zvonicí v NasavrkáchO malé vesničce Nasavrky najdeme v historických pramenech první zmínku z roku 1559. Přesto, že zde trvale žije jen kolem 140 lidí, má vlastní obecní úřad. Velmi hezkou více informací...

Homole

Homole - tip na výletSeverozápadním směrem od města Choceň najdeme zajímavé poutní místo a to ranně barokní kostel Bolestné panny Marie. Kostel byl postaven na konci 17. století. Ke kostelu více informací...

Turistický rozcestník Velká Lhota

Turistický rozcestník Velká LhotaSměrníky označují směr modře značené turistické trasy Pod Velešovem - Lhoty u Potštejna - Homole - Polom. Tato trasa je popsaná na https://www.turistika.cz/trasy/nove-znacena-trasa-potstejn-homole-polom. více informací...

Kříž ve Velké Lhotě

Kříž ve Velké LhotěKříž stojí na návsi Velké Lhoty (jedna z částí obce Lhoty u Potštejna). Pochází z roku 1815. Kolem kříže projdete např. při absolvování trasy popsané na více informací...

Turistické rozcestí Homole - poutní místo

Turistické rozcestí Homole - poutní místoSměrníky na rozcestníku pod Homolí označují směr modře značené turistické trasy Pod Velešovem - Lhoty u Potštejna - Homole - Polom. Tato trasa je popsaná na https://www.turistika.cz/trasy/nove-znacena-trasa-potstejn-homole-polom. více informací...

Vochtánka

VochtánkaRozcestí zelené a žluté tur. značky se nachází cca 500 metrů od města Potštejn. Nedaleko se vyskytuje Pilský rybník. více informací...

Křetínská vyhlídka nad Brandýsem

Křetínská vyhlídka nad BrandýsemV Brandýse nad Orlicí na Ústeckoorlicku se na město můžete podívat z Křetínské vyhlídky (384 m n. m.). Ta sice neposkytuje nikterak omračující výhledy, ale přeci jenom se více informací...

Kříž na okraji Nasavrk

Kříž na okraji NasavrkKamenný kříž stojí pod lípou u křižovatky silnic na kraji obce Nasavrky (okres UO). Z nápisu na jeho zadní straně vyplývá, že byl "Postaven nákladem Jana více informací...

Turistické rozcestí Rviště

Turistické rozcestí RvištěTuristické rozcestí leží na okraji obce Rviště u dřevěné zvonice. Prochází tudy tato turisticky značená trasa: modrá JZ směrem - Rviště, Zátvor, Perná, Brandýs nad Orlicí modrá SZ více informací...

Turistický rozcestník Perná u Brandýsa nad Orlicí

Turistický rozcestník Perná u Brandýsa nad OrlicíTuristické rozcestí leží na okraji obce Perná. Pozor! Na většině map (starších) je rozcestí umístěno o cca 300 m severněji s procházející pouze modrou značkou. V více informací...

Za trochou historie k hradu Potštejn

Za trochou historie k hradu PotštejnV Podhůří Orlických hor možno navštívit zajímavou zříceninu hradu Potštějn. Byl dobyt jen jednou, dnes se zde nachází Zbytky jeho jádra. Na straně polookrouhlého obrysu stával více informací...

Do Orlického podhůří - na hrady Litice a Potštejn

Do Orlického podhůří - na hrady Litice a PotštejnPři jedné naší dovolené v Náchodé jsme si udělali jeden den výlet za trochou historie na dva hrady, protože máme rádi zříceniny. Leží v podhůří Orlických více informací...

Turistické rozcestí Pod hradem Potštejn

Turistické rozcestí Pod hradem PotštejnTuristické rozcestí se nachází asi 400 metrů od vchodu do areálu hradu. Vede sem modře značená trasa z potštejnského nádraží, která pokračuje po úbočí kopce k více informací...

Potštejn - hrad

Potštejn - hradRozlehlé zříceniny hradu Potštejn stojí na vysokém zalesněném kopci. Potštejn se nachází v Královéhradeckém kraji, jižním směrem od Rychnova nad Kněžnou. Potštejn lze navštívit od dubna více informací...

Vodopád Kamarád nad Divokou Orlicí u Sopotnice

Vodopád Kamarád nad Divokou Orlicí u SopotniceDle mého názoru jeden z nejhezčích českých vodopádů tak trochu připomíná zmenšeninu některých vodopádů ve Skandinávii. Nachází se na bezejmenném potoce, který tvoří levostranný př&i více informací...

Turistické rozcestí Pod lipami, Potštejn

Turistické rozcestí Pod lipami, PotštejnTuristické rozcestí Pod lipami leží na okraji Potštejna na pravém břehu Divoké rostliny. Procházejí tudy dvě značené trasy: modrá S směrem - rozcestí u mostu, Potštejn - více informací...

Webkamera - Potštejn

Webkamera - PotštejnWebkamera, která je umístěná na IV. bráně hradu Potštejn zabírá jak části hradního komplexu tak městečko Potštejn. Viz: http://www.potstejn.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=57&Itemid=65 více informací...

Potštejn-křížová cesta

Letovisko Potštejn v údolí Divoké Orlice, jižně od Rychnova nad Kněžnou se může chlubit romantickou přírodou s mnoha památkami, zámkem a zříceninou hradu. V letech 1750 více informací...

Brandýs nad Orlicí - Rehabilitační ústav

Brandýs nad Orlicí - Rehabilitační ústavPři západním okraji města u kruhového objezdu zaujme snad každého dominantní budova Rehabilitačního ústavu. Zdejší slatinné lázně a vodoléčebný ústav zvaný Salaba zde založil v roce 189 více informací...

Turistický rozcestník Brandýs nad Orlicí, zřícen

Turistický rozcestník Brandýs nad Orlicí, zřícenina hraduTuristický rozcestník je umístěn pod zříceninou hradu na konci modře značené odbočky z náměstí v Brandýse nad Orlicí. Od rozcestníku je možné projít několika pěšinami Zbytky více informací...

Kostel Nanebevstoupení Páně v Brandýse nad Orlic

Kostel Nanebevstoupení Páně v Brandýse nad Orlicí - interiérPozdně barokní kostel Nanebevstoupení Páně v Brandýse nad Orlicí je jednolodní stavbou s půlkruhově ukončeným presbytářem, plackovou klenbou a hranolovou věží v západním průčelí. Hlavní olt&aacu více informací...

Brandýs nad Orlicí - bývalý českobratrský kostel

Brandýs nad Orlicí - bývalý českobratrský kostelíkNa Žerotínově ulici se nachází pietní místo, kde v těchto místech stával českobratrský kostelík se hřbitovem, který zde v roce 1552 založil Jan ze Žerotína. Později více informací...

Turistické rozcestí Brandýs nad Orlicí, rehabili

Turistické rozcestí Brandýs nad Orlicí, rehabilitační ústavNachází se na křižovatce ulic před zdejším rehabilitačním ústavem. Prochází tudy dálková červeně značená turistická cesta, která směřuje jedním směrem proti toku Tiché Orlice do Ústí více informací...

Brandýs nad Orlicí

Brandýs nad OrlicíBrandýs nad Orlicí najdeme ve Východních Čechách, severozápadně od Ústí nad Orlicí. Městečko je postaveno na pravém břehu řeky Tichá Orlice. Brandýs nad Orlicí se rozkládá více informací...

Tipy z mistopisy.cz:

Zřícenina hradu Brandýs

Zříceniny rozsáhlého hradu se vypíná nad dnešním městem Brandýs nad Orlicí, na východním okraji nad řekou Tichá Orlice. více informací...

Hrad Litice

V hlubokém údolí Divoké Orlice, západně od Žamberka ční na vrcholu mohutného skalnatého návrší hrad Litice. Hrad Litice byl založen někdy koncem 13. století více informací...

Rozhledna Vrbice

Rozhledna Vrbice byla v roce 2006 otevřena na vršku Kastel (445 m) nedaleko obce Vrbice, zhruba 4 km od Kostelce nad Orlicí. Dřevěná věž se železným točitým schodištěm a zábradlím je vysoká 29 m více informací...

Zámek Doudleby nad Orlicí

Renesanční zámek Doudleby nad Orlicí se nachází ve stejnojmenné obci ve východních Čechách. Zámek dal v roce 1588 postavit Mikuláš Starší z Bubna. více informací...

Arboretum Žampach

Arboretum Žampach je součástí zámeckých parků na Žampachu, které jsou státem chráněnou kulturní památkou. Arboretum Žampach je nedílnou součástí Domova pod hradem Žampach, příspěvkové organizace Pardubického kraje. více informací...

Rozhledna Andrlův Chlum

Padesátimetrová víceúčelová komunikační kovovou věž byla v roce 1996 postavena na vrchu Andrlův Chlum (559 m), zhruba 3 km jihozápadně od města Ústí nad Orlicí. více informací...

Kam si můžete zajet na nejbližší golf? (řazeno podle vzdálenosti)
Golf Club Ústí nad Orlicí Golf klub Osyčina Golf Club Svratka 1932

Malá Skrovnice - přejít zpět na:

:: chaty a chalupy s bazénem :: dovolená léto v ČR :: chaty a chalupy u vody :: na horách :: ubytování u sjezdovky :: vánoční pobyty :: Silvestr 2024 :: chaty a chalupy přímo od majitele :: jarní prázdniny 2025 :: rezervační systém ubytování :: ochrana osobních údajů
Můj výběr objektů

Do 'Mého výběru' lze přidávat objekty, které Vás zaujmou. Tlačítko 'přidat do výběru', je přístupné pouze na prezentacích objektů. Objekty ve výběru zůstanou i po odchodu z katalogu až do příštího návratu.