Kde jsem: Chaty a chalupy   Katalog 2024   Kníničky   Tipy na výlet

Tipy na výlet v Kníničkách a okolí

Obec Rozdrojovice se rozkládá na severozápadním okraji města Brna, mezi dvěma horskými hřebeny, obklopena lesy, poblíž rekreační oblasti Brněnské přehrady. Trvalé bydliště má v obci 1085 obyvatel. Více informací o obci na MÍSTOPISY.cz. Také zde najdete přehledně atrakce a tipy na výlety Kníničky - Jižní Morava.
Vyberte si, co Vás v okolí Kníniček zajímá:

Kníničky - kam na výlet?

Turistické cíle v okolí:
Macocha

Tipy z turistika.cz:

Brno-Bystrc - památné duby u ZOO

Brno-Bystrc - památné duby u ZOONacházejí se nad ulicí U zoologické zahrady směřující z brněnských městských částí Bystrce do Kníniček. Stojí naproti domu čp. 55 ve svahu u plotu brněnské zoologické více informací...

Nedokončený dálniční most pod Brněnskou přehradou

Nedokončený dálniční most pod Brněnskou přehradouHluboké údolí řeky Svratky pod nově vybudovanou hrází tehdejší Kníničské přehrady vrámci budování tzv. Hitlerovy dálnice měl začátkem 40. let minulého století přetnout mohutný více informací...

Brno-Kníničky - U lva

Brno-Kníničky - U lva - tip na výletNachází se v areálu Brněnské přehrady na rozcestí ulic Hrázní a Rekreační. Je zde umístěn památník padlým občanům Kníniček z první světové války. Ten sem byl více informací...

Brno-Kníničky - křížový kámen

Brno-Kníničky - křížový kámenTento památný křížový kámen je jednou z mála dochovaných památek na staré Kníničky. Stával totiž nad obcí vlevo od cesty do Bystrce přibližně v dnešním místě. více informací...

Mniší hora - přírodní památka

Mniší hora - přírodní památka - tip na výletJedná se o lesní komplex v nejjižnější části Babího hřbetu na vrcholu a svazích Mniší hory (333 m), navazující na severní okraj brněnské zoologické zahrady. Jde o více informací...

Brněnská přehrada, jak ji neznáte...

Brněnská přehrada, jak ji neznáte......to je název naučné stezky jdoucí po břehu Brněnské přehrady. Přehrady, ke které míří mnoho Brňanů, ale jejíž historii zná málokdo. Po břehu přehrady, od přístaviště, více informací...

Skalky u Přehrady - přírodní památka

Skalky u Přehrady - přírodní památkaJde o dvě oddělené plochy na obou příkrých skalnatých svazích průlomového údolí řeky Svratky v bezprostřední blízkosti hráze Brněnské přehrady. Jedná se o cenná teplomilná společenstva více informací...

Brněnská přehrada - památník Františka Šikuly

Brněnská přehrada - památník Františka ŠikulyPoblíž hráze Brněnské přehrady stojí malý památník věnovaný zdejšímu hráznému Františku Šikulovi, který díky své obětavosti a odvaze znemožnil koncem války v dubnu 1945 destr více informací...

Brněnská přehrada - hráz

Brněnská přehrada - hráz - tip na výletBrněnská přehrada leží na řece Svratce a nachází se na severozápadním okraji města Brna. Zdejší betonová gravitační hráz je vysoká 23,5 m, v koruně dlouhá 234 více informací...

Jarní výlet 2012 do ZOO Brno

Jarní výlet 2012 do ZOO BrnoUž pravidelně několik let, vždy na jaře, vyrážíme do brněnské zoologické zahrady. Jaro je asi to nejlepší období pro návštěvu ZOO. Důvodů je hned několik - více informací...

Turistické rozcestí u hráze Brněnské přehrady

Turistické rozcestí u hráze Brněnské přehradyTuristické rozcestí se nachází u hráze Brněnské přehrady. Prochází tudy červeně a žluté značená cesta. Červená značka směřuje jedním směrem k výchozímu přístavišti lodní dopravy v více informací...

Brno - Zoologická zahrada v Bystrci

Brno - Zoologická zahrada v Bystrci - tip na výletZOO v Brně jsme navštívili během jednodenního výletu, který jsme strávili celý v tomto velkém jihomoravské městě. Autem jsme přijeli na parkoviště u ZOO, které bylo více informací...

Podkomorskými lesy na Veveří

Podkomorskými lesy na VeveříNáš výlet začínáme na Brněnské přehradě. Protože zpátky přijedeme lodí, snažíme se zaparkovat co nejblíže přístavu. To se však nedaří, protože všechna parkoviště jsou obsazena pouťovými více informací...

Turistické rozcestí Brněnská přehrada-přístavišt

Turistické rozcestí Brněnská přehrada-přístaviště Bystrc - tip na výletNachází se u parkoviště poblíž přístaviště lodní dopravy v Bystrci. Prochází tudy červeně a žlutě značená cesta. Červená značka jde po levém břehu Brněnské přehrady až více informací...

Brněnská přehrada-přístaviště - loď Veveří

Brněnská přehrada-přístaviště - loď VeveříNachází se u parkoviště poblíž přístaviště lodní dopravy v Bystrci, v blízkosti zdejšího turistického rozcestí. Jedná se o bývalou loď brněnské flotily, která brázdila vody Brn více informací...

Brno-Bystrc - přístaviště lodní dopravy

Brno-Bystrc - přístaviště lodní dopravyNachází se na konci ulice Přístavní na břehu Brněnské přehrady. Začíná zde trasa lodní dopravy po hladině přehrady. Celá plavba je rozdělena na 10 Zastávek a více informací...

Brněnská přehrada - lodní doprava

Brněnská přehrada - lodní doprava  Lodní doprava na Brněnské přehradě je provozována od 5. května 1946. Tehdy zde poprvé vypluly lodě Brno, Morava a malý člun Svratka. Po roční odmlce více informací...

Brno-Bystrc - kotva u přístaviště

Brno-Bystrc - kotva u přístaviště - tip na výletTato bílá kotva, symbol naděje a průvodní téma návštěvy papeže Benedikta XVI. v moravské metropoli, byla umístěna během bohoslužby Svatého otce v areálu mezinárodního Letiště v více informací...

Brno-Bystrc - dopravní terminál

Brno-Bystrc - dopravní terminálNachází se u zastávky tramvají č. 3, 10 a 11 Zoologická zahrada. Začínají zde autobusové spoje městské dopravy č. 50 jedoucí směr Kohoutovice, Bohunice a do více informací...

Brněnské vycházky - Z Bystrce podél Brněnské pře

Brněnské vycházky - Z Bystrce podél Brněnské přehrady na hrad Veveří (11)Trasa začíná v brněnské čtvrti Bystrc u zastávky MHD Zoologická zahrada (linka 1 a 11). Odtud pokračuje po žluté až na hráz Brněnské přehrady. Zde přejde na více informací...

Turistické rozcestí Brno-Bystrc ZOO

Turistické rozcestí Brno-Bystrc ZOONachází se u tramvajové zastávky Bystrc, Zoologická zahrada v blízkosti bystrckého terminálu zdejší městské hromadné Dopravy. Prochází tudy žlutě značená turistická cesta a začín&aa více informací...

Brno-Bystrc - provozně-správní areál lodní dopra

Brno-Bystrc - provozně-správní areál lodní dopravyLodní doprava pro veřejnost byla na Brněnské přehradě zahájena v květnu 1946. V té době na hladinu přehrady vypluly dvě lodě a to Morava a Brno s více informací...

Brno-Bystrc - kostel svatých Janů

Brno-Bystrc - kostel svatých JanůPrvní zmínka o zdejším kostele je z roku 1531. V této době byl okolo kostela i hřbitov, který byl na nynější místo přemístěn v roce 1835. více informací...

Drobné památky Brna-Bystrce

Drobné památky Brna-BystrceNejvýznamnější atrakcí brněnské městské části Bystrc je nepochybně letos konečně opět čistá přehrada, nad ní se tyčící mohutný hrad Veveří, případně zoologická zahrada, ale proč se více informací...

Brno-Bystrc - památník Jakuba Obrovského

Brno-Bystrc - památník Jakuba ObrovskéhoNachází se na hlavním bystrckém náměstí 28. dubna. Místní občané zde vzdali hold svému významnému rodákovi, který byl povšechně nadán. Byl z něho známý spisovatel, malí více informací...

Zimní Brněnská přehrada

Zimní Brněnská přehradaMrazivé teploty posledních dnů napomohly, že i Brněnská přehrada postupně zamrzla a kvalitní pevný led dopomohl k provozování zimních radovánek na této rekreační nádrži. Nejčastěji Brňané více informací...

Svět ledních medvědů – Zoo Brno

Svět ledních medvědů – Zoo BrnoZoo Brno se nachází na hřebeni Mniší hory v městské části Brno-Bystrc, na ploše 65 ha zde žije 250 druhů zvířat ze všech koutů světa. Zoologické zahradě více informací...

Kolem Holedné

Kolem HolednéBrno je na severní straně z větší části obepnuto zvlněným pásem lesů. Navazující značené turistické trasy v délce 50 km od Bosonoh po Šlapanice jsou známy jako „Brněnská více informací...

Brno-Bystrc - památná lípa srdčitá

Brno-Bystrc - památná lípa srdčitáNejstarším památným stromem města Brna je považováná lípa srdčitá, která se nachází na Náměstí 28. dubna před Restaurací U Štávů v městské části Bystrc. Obvod kmene, více informací...

Jak se ztratit v kukuřici

Jak se ztratit v kukuřiciSezónní zábava pro děti i dospělé. To jsou kukuřičná bludiště na dvanácti místech po celé republice. My jsme navštívili bludiště v Brně pod Mniší horou, nedaleko zoologické více informací...

Brněnská přehrada - Kozí horka

Brněnská přehrada - Kozí horkaVýznamné rekreační středisko na pravém břehu Brněnské přehrady u silnice z Bystrce do Veverské Bítýšky. Je považována za jednu z nejčastěji navštěvovaných pláží na Přehradě, především více informací...

Brněnská přehrada - Rybářská bašta

Brněnská přehrada - Rybářská baštaNa jižním okraji Brněnské přehrady v části zvané Rakovec se nachází stylová výletní restaurace zvaná Rybářská bašta. Jak název napovídá, má ve svém jídelníčku ř více informací...

Turistické rozcestí Rakovec, BUS

Turistické rozcestí Rakovec, BUSNachází se u hlavní silnice vedoucí kolem Brněnské přehrady poblíž restaurace Rakovec. Prochází tudy červeně a žlutě značená turistická cesta. Červená vede jedním směrem k rozcestí více informací...

Rozcestník Brno Komín - U kamenolomu

Rozcestník Brno Komín - U kamenolomuTuristický rozcestník se nachází u zastávky MHD Kamenolom mezi Komínem a Bystrci.Jedná se spíše o směrovník, který určuje vzdálenosti míst, na která se dostatete po zelené více informací...

Brněnská přehrada - abrazní sruby

Brněnská přehrada - abrazní srubyV zimním období po snížení hladiny Brněnské přehrady se obnaží zdejší břehy a objeví se řada jinak skrytých zajímavostí. Jednou z nich je i geologický úkaz více informací...

Turistické rozcestí Bystrc-Letná

Turistické rozcestí Bystrc-LetnáNachází se na křižovatce ulice Pod Horkou a odbočkou k Letenské lávce v bystrcké části Letná. Prochází tudy žlutě značená turistická cesta a začíná zelená značka. více informací...

Brněnská přehrada

Brněnská přehradaNejvýznamnější rekreační oblast města Brna. Nachází se na severozápadě města a dnes zabírá území městských částí Bystrc a Kníničky. Byla vybudována v letech 1936-40 na řece více informací...

Soví studánka

Soví studánkaZačátek u Restaurace U Šuláka (výborná kuchyně) po silničce kolem přehrady směrem proti proudu a za roklí doprava nahoru po žluté značce k soví studánce pak více informací...

Turistické rozcestí Osada, hostinec

Turistické rozcestí Osada, hostinecNachází se poblíž břehu Brněnské přehrady kousek od přístaviště Osada. Toto výletní a Brňáky velice navštěvované místo dostalo svůj název U Šuláka podle stejnojmenného letního hosti více informací...

Turistické rozcestí Rakovec, rozcestí

Turistické rozcestí Rakovec, rozcestíNachází se na výrazném soutoku údolí na začátku Kočičího žlebu u chatové osady. Prochází tudy červeně a žlutě značená turistická cesta. Červená vede jedním směrem k více informací...

Tipy z mistopisy.cz:

ZOO Brno

ZOO se nachází nedaleko Brněnské přehrady, v části Brna zvaná Bystrc. Brněnská ZOO je zaměřená na kopytníky, ale chová i tradiční zvířata jako v jiných zoologických zahradách, například lední medvědy, tygry nebo opice. Prohlédnout si můžete přes 200 druhů živočichů. více informací...

Hrad Veveří

Hrad Veveří stojí pouhých 20 km severozápadně od centra města Brna, nad zákrutem řeky Svratky. Jeden z nejrozsáhlejších hradních areálů v České republice vznikal postupně během téměř osmisetleté historie. více informací...

Botanická zahrada PřF MU Brno

Botanická zahrada Přírodovědecké fakulty Masarykovy univerzity v Brně je otevřena celoročně, venkovní expozice jsou volně přístupné, do skleníků se dostanete po zazvonění na zvonek u vchodu více informací...

Rozhledna Kamenný vrch

V areálu bývalého ozdravovacího areálu v lesoparku na návrší Kamenný vrch v Brně-Nový Lískovec byla v roce 1928 postavena betonová rozhledna, zhruba 6-7 m vysoká. více informací...

Botanická zahrada a arboretum Brno

Botanická zahrada a arboretum Mendelovy univerzity v Brně se rozkládá na ploše 10,96 ha na jihovýchodě katastrálního území Ponava v blízkosti hranice s městskou částí Brno-sever. více informací...

Rozhledna Ostrá horka (Strom)

Rozhledna Ostrá horka se nachází na stejnojmenném vrchu zvaném také Strom (405 m n. m.) v brněnských Soběšicích, městská část Brno-sever. více informací...

Kam si můžete zajet na nejbližší golf? (řazeno podle vzdálenosti)
Golf Resort Kaskáda Golf Kořenec

Kníničky - přejít zpět na:

:: chaty a chalupy s bazénem :: dovolená léto v ČR :: chaty a chalupy u vody :: na horách :: ubytování u sjezdovky :: vánoční pobyty :: Silvestr 2024 :: chaty a chalupy přímo od majitele :: jarní prázdniny 2025 :: rezervační systém ubytování :: ochrana osobních údajů
Můj výběr objektů

Do 'Mého výběru' lze přidávat objekty, které Vás zaujmou. Tlačítko 'přidat do výběru', je přístupné pouze na prezentacích objektů. Objekty ve výběru zůstanou i po odchodu z katalogu až do příštího návratu.