Kde jsem: Chaty a chalupy   Katalog 2024   Protivanov   Tipy na výlet

Tipy na výlet v Protivanově a okolí

Městys Protivanov se rozléhá v prostředí Drahanské vrchoviny. V současné době plní po mnoha stránkách úlohu menšího regionálního centra, zejména po stránce hospodářské a náboženské. Přidruženými částmi jsou Skelná Huť a Obora. Trvalé bydliště má v obci 1068 obyvatel. Více informací o obci na MÍSTOPISY.cz. Také zde najdete přehledně atrakce a tipy na výlety Protivanov - Jižní Morava.
Vyberte si, co Vás v okolí Protivanova zajímá:

Protivanov - kam na výlet?

Turistické cíle v okolí:
Boskovická přehrada Macocha

Tipy z turistika.cz:

Protivanov

ProtivanovProtivanov je poměrně velkou obcí se 1080 obyvateli a najdeme ji západním směrem od města Prostějov, v oblasti Drahanské vrchoviny. V nedalekém okolí obce se rozprostírají více informací...

Kostel Narození Panny Marie v Protivanově

Kostel Narození Panny Marie v ProtivanověNejstarší písemný záznam o kostele a faře v městysi Protivanově na Boskovicku se dochoval z poloviny 16. století. Zmíněný kostel však v roce 1771 úplně vyhořel, takže o něm více informací...

Protivanov-Malé Hradisko-Stražisko

Protivanov-Malé Hradisko-Stražisko - tip na výletDo kopců Drahanské vrchoviny jsme vyjeli z Prostějova ranním autobusem směr Boskovice a už před půl desátou jsme z autobusu vystoupili v Protivanově, jehož počátky spadají více informací...

Z Protivanova přes Žďárnou do Boskovic

Z Protivanova přes Žďárnou do BoskovicMinulý víkend jsme se i přes dosti teplé počasí vydali prověřit kondici na pěkný výlet z Protivanova do Boskovic. Do Protivanova nás z Boskovic dovezl autobus, který je více informací...

Kaplička u silnice Protivanov – Niva

Kaplička u silnice Protivanov – Niva - tip na výletTuto krásnou udržovanou kapličku nalezneme v srdci Drahanské vrchoviny, na pravé straně silnice Protivanov-Niva, asi 0,5 km za obcí. Jedná se o výklenkovou kapličku, zděnou, omítanou, z více informací...

Turistické rozcestí Malé Hradisko - horní část

Turistické rozcestí Malé Hradisko - horní částToto turistické rozcestí leží v horní části obce Malé Hradisko na Drahanské vrchovině. Setkává se zde zelená a žlutá, modrá zde začíná.  Modrá začíná a pokračuje více informací...

Turistické rozcestí Repechy

Turistické rozcestí RepechyTuristické rozcestí Repechy se nachází na Drahanské vrchovině, u silnice, spojující Malé Hradisko a Drahany, u odbočky k obci Repechy. Je to rozcestí na zelené turistické značce, více informací...

Kaple Panny Marie v Malém Hradisku

Kaple Panny Marie v Malém HradiskuKapli Panny Marie Růžencové nalezneme v obci Malé Hradisko asi 3 km před větší obcí Protivanov na silnici Prostějov - Boskovice. Kaple pochází z roku 1845. více informací...

Malé Hradisko

Malé Hradisko - tip na výletObec Malé Hradisko leží v severní části Drahanské vrchoviny v polovině cesty (silnice č. 150) mezi Prostějovem a Boskovicemi (do obou měst je to cca 20 více informací...

Malé HradiskoObec Malé Hradisko leží západním směrem od města Prostějov a pod východními vrcholky Drahanské vrchoviny. V okolí obce se rozprostírají rozlehlé lesy. Obcí prochází silnice vedoucí více informací...

Malé Hradisko - řezbář v knihovně

Malé Hradisko - řezbář v knihovněKnihovna v obci je současně výstavní prostorem řezbáře Michala Patakiho. Výstava je přístupná za provozu knihovny. V době předvánoční i častěji. Uvidíte zde vyřezávaný betlém, který více informací...

Buková

Buková - tip na výletBuková je nevelká obec s 350 obyvateli a najdeme ji severozápadním směrem od města Prostějov v Drahanské vrchovině. V nedalekém okolí obce se zvedají zalesněné stráně více informací...

Penzion Lada Repechy

Penzion Lada RepechyNa Drahanské vrchovině 3 km od Protivanova, v obci Bousín-Repechy je v provozu nový penzion Lada, výstavbu investovala, i s pomocí peněž z evropských dotací, mistryně více informací...

Ze Stražiska do Bílovic ještě jednou a jinak - 2

Ze Stražiska do Bílovic ještě jednou a jinak - 2. díl - tip na výlet2 díl - první část naleznete zde : https://www.turistika.cz/trasy/ze-straziska-do-bilovic-jeste-jednou-a-jinak-1-dil A je tady Malé Hradisko – Skřivánkov. Vítá mne nádhernou zahrádkou po pravé straně, plnou zeleniny, le více informací...

Turistické rozcestí Malé Hradisko Skřivánkov

Turistické rozcestí Malé Hradisko SkřivánkovToto opravdu velké turistické rozcestí 4 značek leží na okraji místní části Skřivánkov obce Malé Hradisko na Drahanské vrchovině.  Potkávají se zde červená, modrá, zelená a více informací...

Staré Hradisko - Keltské oppidum - Malé Hradisko

Staré Hradisko - Keltské oppidum - Malé Hradisko - archeoKeltské oppidum Staré Hradisko se nachází u obce Malé Hradisko pár kilometrů od Prostějova. Hradiště bývalo jednou z nejvýznamnějších a nejzajímavějších památek keltského období na více informací...

Pramen Punkvy

Pramen PunkvyTak a nacházíte se kousek pod vrcholem Skály ( 723 m.n.m. ), jedním z vrcholů Drahanské vrchoviny. Co je to tu vlasně tak zajímavého k vidění, více informací...

Repechy – rozhledna Kopaninka

Repechy – rozhledna Kopaninka - tip na výletPokud výletník objeví rozhlednu, nebrání-li tomu nějaká mimořádná událost, vždy zastávka u takového místa potěší. Obzvlášť za vydatně krásného počasí s dalekým více informací...

Meteoradar Skalky

Meteoradar SkalkyNa nejvyšším vrcholu Drahanské vrchoviny Skalky - 738 m/m stojí meteorologiský radar stejného názvu. více informací...

Staré Hradisko

Staré HradiskoKeltských oppid na našem území bývalo poměrně hodně, z těch významných si skoro každý jistě vzpomene na Závist nebo Stradonice. Staré Hradisko zná málokdo, přitom je více informací...

Turistické rozcestí Okluky tábor

Turistické rozcestí Okluky táborRozcestí Okluky – rekreační tábor Rozcestí leží západně od dříve velmi slavného pionýrského ( dnes rekraečního ) tábora v Oklukách v severní části Drahanské vrchoviny. Rozc více informací...

Zvonice v obci Niva

Zvonice v obci NivaTato krásná kaplička ? je vlastně zvonice, která se nachází v malé obci Niva (dříve Hartmanice) na Drahanské vrchovině. Nejbližším městem je Prostějov, 23 km. Zvonice je více informací...

Turistické rozcestí Pod Sečí

Turistické rozcestí Pod SečíTuristické rozcestí Pod Sečí leží na jižním okraji obce Seč na Drahanské vrchovině v údolí Hloučely na křižovatce červené a žluté značky. Červená značka nás zavede směrem více informací...

Turistické rozcestí Pavlovský Dvůr

Turistické rozcestí Pavlovský DvůrToto malinké rozcestí ( prakticky jen zastavení na modré turistické značce ) se nachází v osadě Pavlovský Dvůr na silnici, spojující Bukovou a Benešov. Rozcestí nalezneme jen více informací...

Seč u Lipové

Seč u LipovéSeč  je velká vesnice, část obce  Lipová v okrese Prostějov.  Nachází se asi 1,5 km na východ od Lipové, 21 km autem z Prostějova. V roce 2009 zde bylo více informací...

Turistické rozcestí Seč - náves

Turistické rozcestí Seč - návesTuristické rozcestí Seč náves leží v obci na křižovatce červené a žluté značky. Červená značka nás zavede směrem na jihovýchod až do Prostějova (odtud 28,5 km) více informací...

Rozcestí Na Lukách

Rozcestí Na LukáchToto velké rozcestí ( prakticky ale jen zastavení na modré turistické značce ) se nachází jen 0,5 km za osadou Pavlovský Dvůr, která leží  na silnici, více informací...

Lyžařské trasy Drahanské vrchoviny - Benešovský

Lyžařské trasy Drahanské vrchoviny - Benešovský okruhOkruh začíná v Benešově na návsi. Odtud vystoupá až k nejvyššímu bodu Skalky a odtud pak mírně klesá až k Pavlovskému Dvoru. Dále pak přes hřeben více informací...

Suchý - letovisko

Suchý - letoviskoNachází se na západním okraji obce, na břehu Sušského rybníku - nejvýše položeného rybníku Drahanské vrchoviny, který napájí potok Žďárná pramenící v nedalekých více informací...

Drahanská vrchovina - pramen Punkvy a vrchol Ska

Drahanská vrchovina - pramen Punkvy a vrchol SkalkyNejvyšším vrcholem Drahanské vrchoviny je hora Skalky(735 mnm),známá umístěním meteorologického radaru.Naše trasa začína na náměstíčku obce Benešov.Orientujeme se u rozcestníku a uličkou mezi dom více informací...

Seč - horní rozcestí

Seč - horní rozcestíTuristické rozcestí Seč leží nad obcí u autobusové zastávky při silnici Lipová - Holubice. Rozcestí leží na červené značce, která spojuje Prostějov (odtud 29 km) přes více informací...

Za zaniklými vesnicemi

Za zaniklými vesnicemiNa Blanensku se ještě před několika stoletími nacházela řada vsí, po nichž dnes již není ani památky. Často zanikly po Třicetileté válce, některé dříve. Dnes z více informací...

Údolím říčky Luhy

Údolím říčky LuhyÚdolím říčky Luhy (březen 2014)      Nezvykle teplé jarní počasí nás jednu březnovou sobotu vylákalo s partičkou na celodenní pochodovou tůru. Tentokráte jsme se rozhodli více informací...

K vyhlídce Na Čihátkách ptáčníka Velena

K vyhlídce Na Čihátkách ptáčníka VelenaKdyž jsem se dozvěděl, že u obce Žďárná na Drahanské vrchovině má být nová rozledna, při nejbližší příležitosti jsem se sem vypravil. Od místních jsem se více informací...

Přírodní památka Nebeský rybník

Přírodní památka Nebeský rybníkVelmi málo známou lokalitou Drahanské vrchoviny, která mě však docela nadchla, je přírodní památka Nebeský rybník. Je to přírodní památka z důvodu hojného výskytu obojživelníků a vodn více informací...

Turistické rozcestí Pod Paprčí

Turistické rozcestí Pod PaprčíNachází se na hřebenu Paprč na okraji kořeneckého golfdového areálu. Prochází tudy modře značená turistická cesta a začíná žlutá značka. Modrá vede jedním směrem na Kořenec, více informací...

Rozcestí U Bílého kříže

Rozcestí U Bílého křížeRozcestí U Bílého kříže leží na Drahanské vrchovině, na kopci mezi obcemi Niva, Otinoves a Baldovec. Místu se říká Bílý kříž zjevně od pradávna, stejné místo více informací...

Na Pohodlí

Na PohodlíNa Pohodlí  Je důležitá turistická lokalita, ležící v severní části Drahanské vrchoviny. Je zde několik malých chatových osad kolem staré bývalé hospody – zájezdního hostince, kte více informací...

Větrná Elektrárna v Drahanech

Větrná Elektrárna v DrahanechVětrná Elektrárna v Drahanech v okrese Prostějov více informací...

Muzeum Drahanské vrchoviny a vzdělávací centrum

Muzeum Drahanské vrchoviny a vzdělávací centrum TGMInteraktivní expozice historie a řemesel Drahanské vrchoviny. V prostorách muzea též samoobslužná kavárna a technicko-fyzikální herna pro velké i nejmenší děti. V expozicích muzea najdete holičskou více informací...

Tipy z mistopisy.cz:

Rozhledna Kopaninka

Rozhledna Kopaninka stojí na návrší (620 m n. m.) nad osadou Repechy zhruba 20 km západně od Prostějova. více informací...

Kam si můžete zajet na nejbližší golf? (řazeno podle vzdálenosti)
Golf Kořenec Austerlitz Golf Resort

Protivanov - přejít zpět na:

:: chaty a chalupy s bazénem :: dovolená léto v ČR :: chaty a chalupy u vody :: na horách :: ubytování u sjezdovky :: vánoční pobyty :: Silvestr 2024 :: chaty a chalupy přímo od majitele :: jarní prázdniny 2025 :: rezervační systém ubytování :: ochrana osobních údajů
Můj výběr objektů

Do 'Mého výběru' lze přidávat objekty, které Vás zaujmou. Tlačítko 'přidat do výběru', je přístupné pouze na prezentacích objektů. Objekty ve výběru zůstanou i po odchodu z katalogu až do příštího návratu.